ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد چیست؟

بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ

در این لحظه، شما در حال ردیابی شدن هستید. در زندگی واقعی، این کار غیرقانونی است. اما در بازاریابی دیجیتال، این عملیات یک عمل رایج و معمول است که بازاریابی مجدد یا هدف گذاری مجدد نامیده می شود.

شما واقعا دنبال یا کنترل نمی شوید، بلکه به لطف کوکی هایی که در مرورگرتان قرار داده شده اینگونه به نظر می‌رسد. اگر صاحب کسب و کاری هستید، آیا نمی خواهید از این تبلیغات جادویی استفاده کنید؟

استفاده از ریمارکتینگ به منظور هدف گذاری مجدد آگهی ها برای افرادی که از وبسایت شما بازدید کرده اند، مزایایی هم برای مخاطبان و هم برای کسب و کار به سه روش ایجاد کرده است:

  1. با طیف گسترده ای از پلتفرم های بازاریابی مجدد، شما می توانید تقریبا هر مخاطب مورد نظر را در هر مرحله از مراحل فروش مدرن هدف قرار دهید.
  2. مصرف کننده تبلیغات شخصی بیشتری را مشاهده می کند که بیشتر مرتبط و به موقع هستند و باعث بالا رفتن تجربه آنلاین می شوند
  3. کسب و کارها افزایش درآمد را مشاهده می کنند زیرا ریمارکتینگ بازگشت سرمایه بالایی دارد.

در ادامه در مورد اینکه بازاریابی مجدد چگونه عمل می کند، چرا بسیار موثر است، گزینه های پلتفرم شما چیست و چگونه می توانید از آن برای کسب و کار خود استفاده کنید توضیح خواهیم داد.

ریمارکتینگ چیست؟

بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ، عمل ارائه تبلیغات در سراسر اینترنت به افرادی است که قبلا از وبسایت شما بازدید کرده‌اند. این کار اجازه می‌دهد تا شرکت شما اینگونه به نظر برسد که با ارائه تبلیغات به دنبال افراد در وبسایت ها و پلتفرم هایی است که بیشتر از آنها استفاده می‌کنند.

ریمارکتینگ چگونه کار می کند؟

حتماً وبسایت‌هایی را دیده‌اید که به محض ورود به آن‌ها، یک پاپ آپ نمایش می‌دهند و در آن از شما می‌خواهند که اجازه دهید کوکی‌هایی را بر روی مرورگرتان ذخیره کند.

این کوکی (یک فایل کوچک که بیت های مختلف اطلاعات را ذخیره می کند)، بازدید سایت را بدون ذخیره سازی اطلاعات شخصی حساس مانند نام و آدرس، پیگیری می نماید. سپس هنگامی که این کاربر سایت شما را برای مرور وب ترک می کند و از یک سایت دیگر بازدید می نماید، کوکی به پلتفرم شرکتی که با آن عملیات ریتارگتینگ را انجام می‌دهید، شما اطلاع می دهد.

بازاریابی مجدد

مثل این است که شما در بالای سر خود یک تابلوی بزرگ نصب کرده باشید که اسم نوشیدنی های مورد علاقه تان روی آن نوشته شده است. در اینصورت هنگامی که به کافی شاپ می روید دیگر نیازی نیست به گارسون چیزی بگویید چون او همه چیز را در مورد نوشیدنی مورد علاقه شما می داند.

مزایای ریمارکتینگ

بازاریابی مجدد موجب افزایش چشمگیر و ارائه بالاترین آگاهی برای بازدید کنندگان واجد شرایط می‌گردد.

ریمارکتینگ یک راه عالی برای تبلیغ محصولات و خدمات برای افرادی است که قبلا با شرکت شما آشنا هستند.

در ادامه دلایلی که باعث می شود افراد در اولین بازدید از سایت شما، جذب آن نشوند بیان می کنیم:

  • آنها با چیز دیگری مشغول هستند
  • آنها می خواهند تحقیق بیشتری انجام دهند
  • آنها قانع نشده‌اند که به خدمات شما نیاز دارند
  • آنها راه حلی را که می‌خواستند را نمی‌بینند

بازاریابی مجدد به سادگی به این افراد یادآوری می‌کند که شما راه‌حل مورد نیاز آن‌ها را دارید.

یکی دیگر از دلایل عالی بودن ریمارکتینگ این است که به خوبی برای ایجاد بالاترین آگاهی در ذهن بر اساس روانشناسی رفتاری و به طور خاص، نظریه تلفن همراه کار می کند.

نظریه تلفن همراه دانشگاه دوک ادعا می کند که حتی زمانی که افراد آنلاین، پرمشغله یا پریشان هستند، به صورت نیمه خودآگاه جذب تصاویر و محیط اطراف می‌شوند. بعدها، این محیط‌ها و تصاویر به نظر آنها آشنا به نظر می‌رسد. به این معنی که افراد با بازاریابی مجدد می‌توانند به راحتی شرکت شما را به یاد بیاورند.

ریمارکتینگ نرخ تبدیل را افزایش می دهد

به طور متوسط، تنها دو درصد از بازدیدکنندگان وب سایت شما، به مشتری تبدیل می‌شوند. بازاریابی مجدد به دنبال ۹۸ درصد باقیمانده می رود. در حقیقت، مشتریانی که تبلیغات دوباره هدف گذاری شده را مشاهده می کنند، 70 درصد بیشتر احتمال دارد که به وب سایت شما تبدیل شوند.

ریمارکتینگ نرخ تبدیل را افزایش می دهد. تحقیقات WordStream نشان داده است که هر چه تعداد بازدیدکنندگان یک آگهی بیشتر باشد، نرخ تبدیل بالاتر است. به نمودار زیر نگاه کنید:

ریمارکتینگ

انواع مختلف بازاریابی مجدد

وقتی می گویم بازاریابی مجدد، از انواع مختلف آن صحبت می کنیم:

ریمارکتینگ ویدیویی (تبلیغات Google): تبلیغات شما به عنوان تبلیغات ویدئویی پیش نمایش در YouTube و سایر نمایندگان Google برای افرادی که قبلا از سایت شما بازدید کرده اند نمایش داده می شود. این موضوع هنوز در پلتفرم‌های ایرانی اجرا نشده است.

ریمارکتینگ جستجو (تبلیغات Google): تبلیغات شما در صدر نتایج موتور جستجو، زمانی که شخصی که قبلا از سایت شما برای شرایط خاص یا خدمات بازدید کرده نمایش داده می شود.

ریمارکتینگ نمایشی (تبلیغات Google):تبلیغات شما به عنوان تبلیغات نمایشی در وب سایت های دیگر در داخل شبکه تبلیغات نمایشی Google نمایش داده می شود. مشابه این مورد را برخی از شرکت‌های ایرانی به مخاطبین ارائه می‌دهند. بدین شکل که تبلیغات شما به افرادی که از سایت‌تان بازدید کرده‌اند و در حال بازدید از دیگر سایت‌ها هستند نمایش داده می‌شود.

ریمارکتینگ رسانه های اجتماعی: شما می توانید از بازاریابی مجدد LinkedIn، فیس بوک و Pinterest برای ارائه تبلیغات به افرادی که از وب سایت شما دیدن کرده اند، در حالی که آنها کانال های رسانه های اجتماعی و وب سایت های شریک را مرور می کنند بهره ببرید.

ریمارکتینگ فهرست مشتریان: با هر دو روش بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی مجدد Google Adwords، می توانید فهرستی از اطلاعات تماسی را که مشتریان به شما داده اند، بارگذاری کنید. هنگامی که این افراد به Google یا آن سایت خاص رسانه های اجتماعی وارد می شوند، می توانید تبلیغات خود را به آنها در وب سایت های مختلف یا در آن پلتفرم اجتماعی نشان دهید.

۶ نکته برای افزایش قدرت نفوذ ریمارکتینگ و بالا بردن درآمد

برای افزایش قدرت نفوذ بازاریابی مجدد، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید دنبال کنید:

  1. فهرست ریمارکتینگ خود را بخش بندی کنید. هنگام تنظیم برچسب بازاریابی مجدد خود، مطمئن شوید که بین صفحات مختلف تفاوت قائل شده‌اید. به عنوان مثال، افرادی را که از صفحه “تعمیر تهویه مطبوع” و “تعمیر چیلر” بازدید کرده اند برای تجربه شخصی تر جدا نمایید.
  1. تبلیغات خود را برای استراتژی ریمارکتینگ خود مناسب سازی کنید. استراتژی خلاقیت شما همانند استراتژی فهرست بازاریابی مجدد شما اهمیت دارد. اطمینان حاصل کنید که تبلیغاتتان مرتبط با مخاطبانی هستند که می خواهید به آنها برسید، همان نگاه و احساس را به سایت خود داشته باشید و کال تو اکشن مناسب برای آنها در نظر بگیرید.
  1. پلتفرم ها، اندازه ها و فرمت های مختلف آگهی را آزمایش کنید. برای دسترسی به حداکثر مشتریان ممکن در وب، انواع مختلفی از تبلیغات را برای کمپین ریمارکتینگ خود در چندین اندازه و مکان مختلف قرار دهید. سپس آزمایش کنید که کدام فرمت ها، پلتفرم ها و اندازه ها برای کمپین شما مناسب تر هستند.
  1. مشتریان فعلی خود را برای خرید محصولات دیگر ترغیب کنید. مشترکان موجود شما، وفادارترین مشتریان هستند و بیشترین احتمال دارد که محصولات و خدمات دیگر شما را خریداری کنند. ما توصیه می کنیم یک لیست از مشتریان فعلی ایجاد کرده و از آن برای پیش‌فروش محصولات جدید و یا تبلیغ تخفیف استفاده نمایید.
  1. آگهی های خود را برای زمانی که مخاطبان مورد نظر شما بیشتر احتمال دارد آنها را ببینند برنامه ریزی کنید.
  2. پول تبلیغات خود را روی پلتفرم ها و وب سایت هایی که نتایج را نشان می دهند، سرمایه گذاری نمایید.

گام های بعدی: ریمارکتینگ خود در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود ترکیب نمایید

بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ یک سرمایه گذاری هوشمند است که می تواند درآمد شما را افزایش دهد. هیچ چیزی سریعتر از مدیریت بد استراتژی، ریمارکتینگ شما را خراب نمی کند. در حالی که به نظر ساده می رسد اما  بهترین نتایج از بخش بندی مخاطبان بلند مرتبه و بهترین استراتژی های پیشنهاد شده، حاصل شده اند و اینجا جایی است که یک شرکت بازاریابی دیجیتال وارد می شود.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *