انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ

بزارید یه اعترافی بکنم. من خودم از Gmail استفاده می کنم و از این که همه ایمیل هام در inbox قرار نمی گیره خیلی خوشحالم. به نظرم حداقل فایده این سیستم گوگل، مرتب بودن وضعیت Inbox و به صفر رساندن تعداد ایمیل هاست. مزیت دیگر جدا سازی اعلان های شبکه های اجتماعی هست. مثلاً اگر اتفاقی در فیسبوک، توئیتر و لینکدین شما رخ بده از بخش Social میتونید ازش با خبر بشید.

یه نکته دیگه برای همه ی رفقای بازاریابی: من همیشه بخش Promotion رو چک می کنم، چون اکثر تخفیف‌های دوره ای یا اخبار مهم در این بخش ارسال میشوند.

اما ممکن است جزو دسته ای باشیم که به این بخش ها سر نمی زنند. اونوقت چی؟ خیلی از بازاریابان از این که ایمیل های ارسالیشون به Inbox نمیره عصبی می شوند. برای رفع این مشکل خیلی از بازاریاب ها کارهایی انجام می دهند و بقیه هم امیدوارند که این ایمیل های ارسالی به Promotion فعالیت های بازاریابی رو تحت تاثیر قرار ندهد. Mailchimp و دیگر ارائه دهنده های سرویس های ایمیل مارکتینگ که از اکانت های Gmail هم پشتیبانی می کنند حدود 1% در نرخ باز شدن ( Open Rate ) در بخش Promotionها را گزارش کرده اند. البته که این مقدار خیلی زیاد نیست اما به هر صورت مساله مهمی برای توجه کردن هست. مخصوصاً اگر شما برای باز شدن ایمیلتان محدودیت زمانی داشته باشید، ارسال ایمیل به اینباکس توجه مخاطب را بیشتر جذب می کند. اما بعد از همه این بحث ها، چگونه می توان انتقال ایمیل از Promotion به Inbox را انجام داد.

از این که سوال بپرسید نترسید

به عنوان افرادی که از اینترنت استفاده می کنیم، همه ما عضو خبرنامه خیلی از سایت ها هستیم، از سایت های خرید آنلاین گرفته تا سایت های تخفیف گروهی و سایت های آموزشی مختلف. نکته مهم که ممکنه شما هم باهاش روبرو شده باشید اینه که بعضی از خبرنامه ها با روش های هوشمندانه و خلاقانه از مخاطبینشون می خواهند که ایمیل رو از Promotion به inbox  منتقل کنند. یه نمونه جالب خارجی تجربه مشتری که دیدم ، سایت تخفیفی فروش با نام Gilt Group لباس بود که روزانه به مخاطبین ایمیل میفرسته. جالبه که در عنوان ایمیل می نویسند : کاربران جیمیل: هیچ وقت یه سرقت مهم رو از دست ندید!

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ

نظر کاربر این سایت رو با هم میخونیم:

” بعد از باز کردن ایمیل چندین Call To Action  یا فراخوان به اقدام وجود داشت که از من می خواستند تا ایمیلشون رو از بخش Promotion به inbox منتقل کنم. یه نمونه خیلی زیبا از این کار رو در تصویر زیر مشاهده می کنید:

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ

حتی به این کار هم اکتفا نکردند. به صورت خیلی کامل مجموعه دستورات برای انجام این کار به صورت مرحله به مرحله رو هم برام فرستادند.

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ

خیلی هم زیبا و شیک . به نظرتون من این کار رو انجام دادم؟ معلومه که انجام دادم و ایمیلشون رو به Inbox منتقل کردم. نمی خواستم یه تخفیف فوق العاده رو از دست بدم. حتی این که خیلی مستقیم هم ازم خواسته بودند این کار رو انجام بدم خیلی تحت تاثیر قرارم داد.”

درس مهم در این بخش این هست که از درخواست نترسید.خیلی از کاربرهای Gmail حتی نمیدونند که می تونند این کار رو با یه Drag & Drop ساده انجام بدند. اگر ازشون بخواهید و دستورالعمل انجامش رو براشون بفرستید از این که تعداد بالایی از اونا این کار رو انجام می دهند شگفت زده میشید. البته فراموش نکنید که دستور العمل رو خیلی واضح و با عکس های مناسب آماده کنید.

یک مقاله وبلاگ دربارش بنویسید

یه راه حل جالب این هست که مقاله ای در این زمینه در سایت آماده کنید و از مخاطبینتون بخواهید مطابق آموزشی که میدید ایمیل رو انتقال بدند. سایت CopyBlogger در مقاله 7 روش نجات از تب Promotion جیمیل این کار رو انجام داده است. در این مقاله خیلی هوشمندانه آموزش هایی راجع به بازاریابی ایمیلی برای خواننده های سایت ارائه کرده و در انتها از مخاطبین این مقاله خواسته تا مطمئن بشوند که ایمیل سایت CopyBlogger به دستشون میرسه با استفاده از این درخواست:

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ

این یه روش خیلی خوبه که در حالی که به خواننده ها راجع به موضوع مورد علاقشون آموزش میدید ازشون بخواهید این کار رو انجام بدند. لازم نیست که منتظر باشید تا یه نفر توی ایمیل مطلب آموزشی شما رو بخونه و انجامش بده، از هر کانالی که دارید استفاده کنید، از وبسایت، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی.

در عنوان ایمیل موضوع را مطرح کنید

در حالی که خیلی از بازاریاب ها شدیداً از مخاطبین می خواهند که این عملیات را انجام دهند، بقیه کمی منفعل تر عمل می کنند. تجربه نشون داده که ایمیل هایی با عنوان “آیا این ایمیل را ندیدید..؟” یا “آیا ایمیل های ما به اسپم می رود…؟”. این نوع ایمیل ها هم اشاره به این می کنند که ممکن است به دلیل نگاه نکردن بخش Promotion پیشنهاد ویژه (تخفیف) شرکت فرستنده رو دریافت نکرده ایم.

در این بخش باز هم نمونه ای از تجربه کاربران خارجی که ایمیلی از سایت Urban Outfitters دریافت کرده است را می خوانیم:

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ

“این روش هم توجه من رو جلب کرد. از عنوانش که حالت مکالمه ای داشت خوشم اومد.”

درسی که از این قضیه می گیریم چیه؟ باید حتماً توجه زیادی به عنوان ایمیل داشته باشیم. بزرگترین دلیلی که باعث میشه تا یه نفر ایمیلتون رو تو قسمت Promotion چک کنه و بازش کنه و در نهایت روی لینک هاتون کلیک کنه انتخاب یه عنوان مناسب و جذابه.

مخاطب را درگیر کنید

به جرات می توان گفت چیزی که توجه خواننده های شما رو جذب می کنه طراحی و ساخت ایمیل هایی هست که مخاطب رو درگیر می کنه و به مرور اعتماد و ارتباط مثبت با خریدار ایجاد کند. یکی از نمونه های موفق که توانسته است این کار را به خوبی انجام دهد و مخاطبین را وادار کند که ایمیل هایش را به inbox منتقل کنند (بدون اینکه ازشون بخواهد) سایت allrecipes.com هستش که در زمینه آشپزی فعالیت می کند.

تجربه یکی از کاربران این سایت:

” آن ها من را با ارسال ایمیل های زیاد من را بمباران نمی کنند و وقتی هم که چیزی میفرستند عنوان خیلی جذابی برایش در نظر می گیرند مثل :  بهترین کیک گیلاس در یک روز تابستانی. ساده، شیرین و چیزی که من رو تحریک می کنه تا بخواهم کیک گیلاس را در حین کار بخورم. این ایمیل به طرز خیلی مناسبی تصویر مناسبی داره:

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ

فکر می کنید که ارسال ایمیل با این محتوا بعد از این که به سایتشون رفتم و یه دستور پخت رو دانلود کردم تصادفی بوده؟ حتماً این طور نبوده. من در این سایت رای دادم و آن ها هم به خوبی از این اطلاعات برای ارسال این ایمیل استفاده کرده اند.”

خوب به طور خلاصه میشه گفت که رفتن ایمیل به Promotion تغییرات محسوسی برای روند ایمیل مارکتینگ شما ایجاد می کنه. بازاریاب ها باید کمی بیشتر تلاش کنند تا با خواننده ها ارتباط بهتری برقرار کنند. از اینکه از مخاطبینتون بخواهید که ایمیل رو به inbox منتقل کنند نترسید یا با آموزش دادن به آن ها این فرآیند رو آسان تر کنید.

اگر هم شیوه دیگری استفاده کرده اید که به نظرتون مناسب هست حتماً در زیر این پست با دیگران به اشتراک بگذارید تا همگی بتونیم به هم در این مسیر کمک کنیم.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
پست های مرتبط

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *